Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ιλίου (21-12-2016 )

Ερωτήσεις και τοποθετήσεις των Δημοτικών Συμβούλων της Δημοτικής Παράταξης “Αριστερό Σχήμα Ιλίου”

Την Τετάρτη 21-12-2016 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ιλίου.

Ακολουθούν οι ερωτήσεις που υποβλήθηκαν προς τον Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή από τους δημοτικούς συμβούλους του ΑΣΙ. Σε παρένθεση οι απαντήσεις του δημάρχου και των εκπροσώπων της Δημοτικής Αρχής.

Γ. Χρόνης: “Θα διαβάσω μια ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. < ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ > με θέμα τα νηπιαγωγεία που απευθύνεται προς όλους τους δημοτικούς συμβούλους του δήμου μας. Θα την καταθέσω και στα πρακτικά”. Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Α. Πρ. 8Ίλιον,19/12/2016

ΠΡΟΣ : Μέλη του Συλλόγου ,ΔΟΕ,

Ενώσεις γονέων

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:Δήμοι Αγ.Αναργύρων,

Ιλίου,Πετρούπολης

Το εκπαιδευτικό κίνημα βρίσκεται συνεχώς στην ανάγκη να υπερασπίζεται τις εκπαιδευτικές δομές που δέχονται ισχυρά πλήγματα από τις πολιτικές του υπουργείου καθώς αυτές υπαγορεύονται από τις λογικές του μνημονίου και της εξυπηρέτησης του χρέους και όχι των κοινωνικών αναγκών. Αυτό συμβαίνει από την υπαγωγή της χώρας στον έλεγχο των δανειστών, ανεξάρτητα από κυβερνήσεις και υπουργούς και κορυφώνεται καθώς τα μνημόνια αλλάζουν αριθμό και τα περιθώρια στενεύουν στη λογική ότι ο,τιδήποτε δημόσιο και  η εκπαίδευση μαζί εκποιείται.

    Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι από τις δομές εκπαίδευσης (όχι μόνο), που  δέχονται αποφασιστικά πλήγματα. Το Μάη του 2016 έχουμε νόμο με τον οποίο διπλασιάζεται ο αριθμός των παιδιών για την ίδρυση και λειτουργία τμήματος νηπιαγωγείου και τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου μια δομή του νηπιαγωγείου ,το ολοήμερο, όχι μόνο αποσπάται ως προς το πρόγραμμα αλλά και μετατρέπεται σε προαιρετική. Σύμφωνα με τα παραπάνω αλλά και με την εμπειρία στο χώρο του νηπιαγωγείου (προνήπια) όποια δομή χαρακτηρίζεται  προαιρετική, η πολιτεία δεν αισθάνεται υποχρεωμένη να  φροντίσει για τη λειτουργία της. Όσο δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί και οι ανάγκες θα μεγαλώνουν τόσο θα αρνείται να καλύψει τις προαιρετικές δομές προκειμένου να περισσέψουν εκπαιδευτικοί για τις υποχρεωτικές.

    Στο πρόσφατο συνέδριό της η ΚΕΔΕ (Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας) έρχεται να υλοποιήσει της επιταγές της Ε.Ε.  από τις συνόδους της Λισαβόνας και της Μπολόνιας για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης και να πάρει απόφαση να κάνει πρόταση να περάσουν κάποιες Δημόσιες Δομές, τις οποίες χαρακτηρίζει κοινωνικές ανάμεσα στις οποίες και το νηπιαγωγείο, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

   Εάν συνδυάσουμε την απόφαση της ΚΕΔΕ με τις κατευθύνεις του 3ου Μνημονίου για την Παιδεία, που ψήφισε και υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, καθώς και με το Πόρισμα της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων, για την πάγια πολιτική και ταυτόχρονα στρατηγική απαίτηση για «το αποκεντρωμένο και αυτονομημένο εκπαιδευτικό σύστημα», φαίνεται ότι, παρά τις επιμέρους διαφοροποιήσεις, υπάρχει πολιτική ομοφωνία για τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.

    Αυτή η ιστορία είχε ξαναμπεί στο τραπέζι στο παρελθόν.Τότε οι κινητοποιήσεις των νηπιαγωγών και όλης της μαχόμενης εκπαίδευσης που θεωρούσε πως το νηπιαγωγείο θα ήταν η αρχή για να αποκεντρωθεί ολόκληρη η εκπαίδευση αλλά και γιατί αναγνώριζε τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του νηπιαγωγείου και την άρρηκτη σχέση του με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ,είχαν αποτρέψει την υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

   Τώρα η ρευστή εποχή αλλά και οι παλινωδίες του υπουργείου να θεσπίσει τη δίχρονη υποχρεωτική αγωγή/εκπαίδευση δίνουν την ευκαιρία σε κύκλους της Τ.Α. που συνδέονται με την εμπορευματοποίηση των Δημόσιων αγαθών και την ιδιωτικοποίησή τους να επαναφέρουν το αίτημα.

  Εμείς θα τους πούμε καθαρά πως η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και δεν είναι εμπόρευμα.

Δεν ιδιωτικοποιείται , δεν εκχωρείται, δεν εμπορευματοποιείται!!!

   Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο έχει μεν κοινωνικά χαρακτηριστικά ,ρόλο και σκοπό όπως όλος ο Δημόσιος Τομέας είναι όμως Δομή παροχής εκπαίδευσης με πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας και κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα να παρεμβαίνει.

   Οι Δήμοι λόγω μνημονιακών και καλλικρατικών δεσμεύσεων  αδυνατούν  να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ως προς τα σχολικά κτίρια, ΑΦΟΎ: . Αυτά δεν έχουν μια στοιχειώδη συντήρηση, η φύλαξή τους είναι ανύπαρκτη με αποτέλεσμα να γίνονται πολλές καταστροφές, κλοπές και παράνομες πράξεις,η καθαριότητά τους είναι ελλιπής. Οι χώροι στέγασης πολλών νηπιαγωγείων είναι ακατάλληλοι και  δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες λειτουργίας τους, την ασφάλεια νηπίων και εκπαιδευτικών

  Για τους ίδιους λόγους αδυνατούν  να προσλάβουν το στοιχειώδες προσωπικό για τις ανάγκες του Δήμου όπως η καθαριότητα και η φύλαξη και επίσης αδυνατούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις (λειτουργικές δαπάνες – δαπάνες συντήρησης).

Άραγε τι σκέφτονται να κάνουν με το προσωπικό που θα είναι εκπαιδευτικοί; Η εμπειρία με τους εργαζόμενους στους Δήμους είναι θλιβερή, όπου υπάρχουν εποχιακοί, ωφελούμενοι κ.λ.π.

 Οι Δήμοι που δεν έχουν πόρους να χρηματοδοτήσουν τη «νέα πραγματικότητα» τι θα κάνουν για να ανταπεξέλθουν στις καινούριες υποχρεώσεις;Θα βάλουν δίδακτρα;

 Τι θα γίνει με το πρόγραμμα; (Σκοπός, περιεχόμενο, αναλυτικό πρόγραμμα, φορέας) .Θα έχει κάθε Δήμος το δικό του; Με ποιο τρόπο θα διαμορφώνεται και τι περιεχόμενο θα έχει;

Είναι αυτό Ενιαία  Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία; Οι μαθητές των Δήμων των Βορείων προαστίων της Αττικής και γενικά των οικονομικά εύρωστων Δήμων θα έχουν την ίδια εκπαίδευση με τους μαθητές των Δυτικών συνοικιών και  με αυτούς που είναι στις εσχατιές τις Ελλάδας;

Προφανώς τα ερωτήματα είναι ρητορικά, γιατί δεν θα επιτρέψουμε να διαμορφωθεί μια τέτοια πραγματικότητα, δεν θα επιτρέψουμε την έμμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,  θα υπερασπιστούμε το μορφωτικό δικαίωμα κάθε μαθητή.

   Καλούμε το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε ,να πάρει θέση και να κάνει συναντήσεις με το υπουργείο, να υπερασπιστεί ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε κίνδυνο και κυρίως να υπερασπιστεί το δικαίωμα των παιδιών για Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

Θυμίζουμε πως το νηπιαγωγείο είναι η αρχή για την αποκέντρωση και των άλλων Δομών εκπαίδευσης. Οι δανειστές απαιτούν λιγότερο κράτος και πρόθυμοι υπάρχουν.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στην ΚΕΔΕ

Θεσπίζοντας άμεσα Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση ενταγμένη σε ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Καταργώντας το προαιρετικό χαρακτήρα του ολοήμερου και επαναφέροντας την προηγούμενη Δομή.

Στηρίζοντας την πρώιμη παρέμβαση, ιδρύοντας και στελεχώνοντας της Δομές Ειδικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο.

Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ένταξη των μαθητών προσφύγων και των άλλων ευάλωτων ομάδων με μηχανισμούς και δομές στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από Μ.Κ.Ο.

Κάνοντας μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών

Εμείς το επόμενο διάστημα

Καταθέτουμε το συγκεκριμένο κείμενο και αίτημα από το Σύλλογο μας στα Δημοτικά Συμβούλια (Αγίων Αναργύρων, Ιλίου, Πετρούπολης) ώστε να συζητηθεί το θέμα σε τακτική ημερήσια διάταξη,όπου θα παρaβρεθούμε και θα απαιτήσουμε από αυτά να υιοθετήσουν τις θέσεις του Συλλόγου μας.

Καλούμε, αμέσως μετά τις γιορτές, τις συναδέλφισσες/ους νηπιαγωγούς  σε συνάντηση-συζήτηση, της οποίας η ημερομηνία θα οριστεί και θα κοινοποιηθεί από το Δ.Σ.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς των μαθητών μας θα βάλουμε άλλη μια φορά τέλος στα σενάρια για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                 Ο    Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δασκαλάκη Όλγα                                                Χρόνης Γιώργος

 

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Δημάρχου: (Μπορούμε να συζητήσουμε το θέμα των νηπιαγωγείων, δεν υπάρχει αντίρρηση, αν και ύστερα από την τοποθέτηση του υπουργού παιδείας-που θα σας τη διαβάσω-δε νομίζω ότι τίθεται θέμα συζήτησης, καθώς ο υπουργός αρνείται να υιοθετήσει τη σχετική πρόταση της Κ.Ε.Δ.Ε. Δράττομαι όμως της ευκαιρίας να τοποθετηθώ για μια άλλη ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. < ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ > που έπεσε στην αντίληψή μου και αναφέρεται σε μένα, κατηγορώντας με, ότι αποκάλεσα μπαχαλάκηδες τα μέλη του Γληνού, με αφορμή τη διαμαρτυρία τους στα εγκαίνια του νέου κτιρίου, του Ειδικού Σχολείου Ιλίου. Παρεξήγησαν οι εκπαιδευτικοί, δεν αναφερόμουν σε μέλη του Γληνού, υπήρχαν μπαχαλάκηδες, αλλά δεν ήταν από τον Γληνό. Ατυχής η ανακοίνωση του Γληνού, με αδικεί, άλλωστε με τα περισσότερα μέλη του Γληνού με συνδέει φιλία και δε θα αναφερόμουν έτσι για αυτούς. Δε διστάζω να μιλώ με ονόματα, στο κάτω κάτω υπάρχει το αρμόδιο υπουργείο να εκφράζονται τα όποια παράπονα, δέχονται τους πάντες).

Η παραπάνω παρέμβαση για τα νηπιαγωγεία έγινε από τον Γιώργο Χρόνη, έχοντας εξουσιοδοτηθεί σχετικά από τον Γληνό.

Παρατηρήσεις:    Σεβόμενος τον χρόνο δε διάβασα ολόκληρη την ανακοίνωση του Γληνού, αλλά αποσπάσματά της. Δυστυχώς, κατά την ώρα της ανάγνωσης, δημοτικός σύμβουλος από τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ, αλλά και δημοτικοί σύμβουλοι της δημοτικής αρχής, έκαναν ειρωνικά σχόλια εμποδίζοντάς με να τοποθετηθώ. Δεν υπήρξε καμιά αντίδραση ούτε από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου ούτε από τον δήμαρχο. Ζήτησα να με προστατεύσουν για να ακουστεί η θέση ενός συλλόγου, που εκπροσωπεί πάνω από 1.000 εκπαιδευτικούς, χωρίς αποτέλεσμα. Μου απαντήθηκε, ότι πρέπει να σέβομαι τον χρόνο και δεν μπορεί ο καθένας να διαβάζει ό,τι θέλει και για όσο χρόνο θέλει. Αυτό δείχνει έλλειψη πολιτισμού και δημοκρατικής ευαισθησίας, καθώς και έλλειψη σεβασμού όχι μόνο προς την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, αλλά κυρίως προς τους εκπαιδευτικούς του Γληνού, τους μαθητές τους και τους γονείς τους. Τόνισα, ότι το ίδιο θέμα μπήκε από τον Γληνό σε αντίστοιχες συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων Πετρούπολης και Αγίων Αναργύρων – Καματερού, όπου οι εκπρόσωποι του Γληνού-σε αντίθεση με το Ίλιον-ακούστηκαν με την πρέπουσα προσοχή και τον ανάλογο σεβασμό. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Εμείς επιμένουμε το θέμα να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο καλούμε να πάρει ξεκάθαρη θέση για την πρόταση της Κ.Ε.Δ.Ε. Δε μας καλύπτει η ανακοίνωση του υπουργού, καθώς γνωρίζουμε πολύ καλά πώς αλλάζουν αυτές οι δηλώσεις από τη μια στιγμή στην άλλη.

Ψηφίσαμε όλα τα θέματα της ημερήσιας και της εκτός ημερήσιας διάταξης.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *