Παιδεία για όλους και όχι για λίγους και εκλεκτούς. Πάρτε τώρα πίσω το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

Η κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Παιδεία στη δημόσια διαβούλευση, εν μέσω πανδημίας, αποτελεί πρωτοφανή πράξη πολιτικής ανηθικότητας. Δεν είναι τυχαία η επιλογή χρόνου για την κατάθεσή του 22/4/2020 ούτε βέβαια η ημερομηνία ψήφισης/υπογραφής του αρχές Μαΐου. Μέσα στην κρίση με τα σχολεία κλειστά, η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει σχολεία, να μειώσει τμήματα, άρα να μην κάνει διορισμούς και προσλήψεις, να δημιουργήσει μια δεξαμενή υπεράριθμων εκπαιδευτικών για να μπορεί να καλύπτει κενά με μετακινήσεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, πλήττοντας την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, άρα και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Σύμφωνα με όσα έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα, το περιεχόμενο του νομοσχεδίου μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

  • Αυξάνεται ο αριθμός νηπίων προνηπίων σε 24 ανά τμήμα και με προσαύξηση 10%, η ίδια αύξηση αριθμού και στο Δημοτικό (24 παιδιά ανά τμήμα και 10% προσαύξηση) με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Για πρώτη φορά στα χρονικά της εκπαίδευσης εισάγεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών σε 20 ανά τμήμα (όχι μικρότερος) σε 7/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία και 16 ανά τμήμα σε 2/θέσια νηπιαγωγεία και άνω. Πάνω από την υγεία και τη ζωή το δημοσιονομικό κόστος. Είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο σε συνθήκες πανδημίας αντί να μειώνουν τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα να τον αυξάνουν, όταν οι περισσότερες σχολικές αίθουσες είναι μικρές και ακατάλληλες.

  • Θεσμοθέτηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τον Σεπτέμβριο του 2020 και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβριο του 2021. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι διττή, εσωτερική αυτοαξιολόγηση και εξωτερική από τα ΠΕΚΕΣ. Δηλαδή, επαναφορά του επιθεωρητισμού με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
  • Νέα προγράμματα σπουδών και νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σε νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση, καθώς δίνεται έμφαση στην απόκτηση δεξιοτήτων και όχι στη γνώση.
  • Εισάγονται τα μαθήματα των Αγγλικών, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής στο νηπιαγωγείο (!), αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών στις μικρές τάξεις του δημοτικού και εισάγονται νέες θεματικές.
  • Στο Γυμνάσιο αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 σε 7 και επαναφέρεται η βάση του 10 σε κάθε μάθημα για την προαγωγή στην επόμενη τάξη
  • Στο Λύκειο επανέρχονται οι μίνι πανελλαδικές (!) για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη, επαναφέρεται η βάση του 10 για προαγωγή/απόλυση, θεσμοθετείται και πάλι η Τράπεζα Θεμάτων με ισχύ από το 2020-2021, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μειώνονται από 4 σε 3 οι ομάδες προσανατολισμού.
  • Στα ΕΠΑΛ δεν θα επιτρέπεται η εγγραφή και φοίτηση πέρα των 17 ετών. Εννοείται όμως πως αυτό δεν ισχύει για τα ιδιωτικά ΙΕΚ !!!Καταλαβαίνουμε όλοι ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν με αυτή τη ρύθμιση.
  • Το Γυμνάσιο και το Λύκειο μετατρέπονται σε εξεταστικό κέντρο με ένταση των ταξικών φραγμών. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο αυταρχικό σχολικό πλαίσιο (αποβολές, διαγωγή, κλπ.). Με δυο λόγια: σχολείο για όποιον αντέχει. Οικονομικά, μορφωτικά, ψυχολογικά.

Τι σημαίνουν όλα αυτά;

1. Ο αριθμός 24+10% μειώνει τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη σε όλα τα 7/θεσια και άνω σχολεία. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε πως στο Ίλιον παίρνοντας ως παράδειγμα ΜΟΝΟ τα τμήματα της Α΄ τάξης  που υπάρχουν για το 2019-20 (40 φέτος)  και με μείωση αριθμού μαθητών λόγω υπογεννητικότητας (5%) και αύξηση μαθητών ανά τάξη σε 26 τότε ο εκπαιδευτικός χάρτης διαμορφώνεται (για το 2020-21) με απώλεια περίπου 12 τμημάτων !!!Φανταστείτε τι θα συμβεί αν ισχύσει για όλες τις τάξεις…Έτσι, πολλά δημοτικά και νηπιαγωγεία θα τα εξαφανίσουν από τον εκπαιδευτικό χάρτη!

2. Ως συνέπεια:

α) Οι υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών μακριά από τα σπίτια τους!

β) «Θάνατος» του σχολείου της γειτονιάς!

γ) Δημιουργία υπερπληθών τμημάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για εκπαιδευτικούς και μαθητές!

δ) Θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό υπεράριθμων εκπαιδευτικών  που και αυτοί/ες θα μετακινηθούν για να καλύψουν τις υπηρεσιακές ανάγκες. Οι αλλαγές δηλαδή που προβλέπονται (και η σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου) δεν έγιναν για να «βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης» αλλά στην προοπτική της μείωσης του προσωπικού.

3. Τέλος στους όποιους διορισμούς και τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα πλεονάζουν θα καταστήσει «αχρείαστους» τους διορισμούς αλλά και τις προσλήψεις. Πετάνε στην ανεργία χιλιάδες εκπαιδευτικούς που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαραίτητοι για να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο, που προσέφεραν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους σε κάθε γωνιά της χώρας, που στήριξαν με προσωπικό/οικογενειακό κόστος τις μαθήτριες και τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Πετάνε στην ανεργία το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα.

4. Και αυτά θα τα «δέσουν» με ένα σύστημα αξιολόγησης των σχολείων  και με αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (θα ανακοινωθεί σε δεύτερο χρόνο) με τον απαραίτητο αριθμό προθύμων να υπηρετήσουν ένα τέτοιο σχέδιο ώστε ο φόβος και η συντηρητικοποίηση να εμποδίσει τις όποιες αντιστάσεις επιχειρηθούν. Επιπλέον ένας υποχρεωτικός εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5096 με συμμετοχή συλλόγου γονέων αντιπροσώπων του δήμου και συντονιστή εκπαίδευσης να καταστήσει συνυπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς στην πειθάρχησή τους στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την εργασία, ενώ ταυτόχρονα ίσως δημιουργήσει την ψευδαίσθηση στους γονείς πως όλα αυτά γίνονται για το καλό των παιδιών τους.

Πρόκειται για μια κίνηση απαράδεκτη και εχθρική απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν την μάχη για τη στήριξη των μαθητών κάτω από όλες τις συνθήκες, στους γονείς και στους μαθητές. Αξιοποιούν αυτές τις συνθήκες, της πανδημίας και του περιορισμού της κυκλοφορίας ως ευκαιρία για να υλοποιήσουν, σαν τον κλέφτη, τα αντιεκπαιδευτικά σχέδιά τους. Η Κυβέρνηση αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα μορφωτικά ελλείμματα που συσσωρεύονται και τις ανισότητες που οξύνονται από την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Είναι απαράδεκτο σε μια περίοδο που πρακτικά είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις και μαζικές κινητοποιήσεις τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές και γονείς, η κυβέρνηση να φέρνει ένα τέτοιο νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Τα μέτρα που επιχειρούν να περάσουν έχουν σαφές ταξικό πρόσημο: ευνοούν τα ανώτερα ταξικά στρώματα, τους σχολάρχες, τα φροντιστήρια και την παραπαιδεία.

Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν απ’ όλη την κοινωνία. Το εκπαιδευτικό κίνημα και γονεϊκό κίνημα δεν πρόκειται ούτε να αιφνιδιαστεί ούτε να φιμωθεί.

Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ – Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

Μπορεί να φοράμε τις μάσκες μας για να προστατευτούμε, αλλά δεν θα κλείσουμε τα στόματά μας!

Στους δρόμους του αγώνα ξανά για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση απόσυρση του κατάπτυστου αυτού νομοσχεδίου.

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ γονείς, εκπαιδευτικοί, φοιτητές και μαθητές διεκδικούμε από την πολιτεία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ΠΑΙΔΕΙΑ για όλους».

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *